muud kaardid

Kuidas allpool olevaid kaarte kasutada?
1) Laadida Google Maps lehelt kaart alla valikust Download KML - Export to KML/KMZ - Entire map või soovitud kiht
2) Avada KML/KMZ fail oma arvutis programmis Google Earth / Google Earth Pro, seda seal edasi täiendada, töödelda
3) Konverteerida KML/KMZ fail näiteks lehel kml2gpx.com GPX failiks, tõsta GPX fail oma Garmin GPS seadmesse


parimad ühepäevaste rattaretkede teekonnad lõpp-punktiga Tartus
Puka - Otepää - Tartu 65 km rattaretk
40% kruusateed, 13% kergliiklusteed
Läbib kõige ilusamaid teid (ka Regio atlase järgi) Otepää ümbruses. Püüan seda ikka vähemalt korra aastas sõita.
Tartu - Puka ronge on hetkel neli: varaseim jõuab Pukasse kell 11 päeval, hiliseim pool üheksa õhtul. Kui arvestada sõiduks 2.5 - 3 tundi, siis suvise pööripäeva ümbruses jõuab isegi kõige hilisema rongi pealt enne loojangut Pukast tagasi koju. Ka veel hilissügisel kui loojang on juba 16:30-15:30 vahel on see teekond sõidetav aga siis sobib selleks vaid kõige varasem rong.


planeeritavad sõidud
Jõhvi - Püssi päevase rattaretke plaan
Jõhvi - Kukruse - Kohtla-Järve - Saka mõis - Moldova - Purtse - Lüganuse - Püssi 70 km vältides Tallinn - Narva maanteed
Rapla - Tapa päevase rattaretke plaan
Rapla - Juuru - Kuimetsa - Habaja - Triigi - Ardu - Albu - Käravete - Ambla - Tapa 100 - 110 km vältides Tallinn - Tartu maanteed
Tartu - Laeva - Puurmani - Tartu päevase rattaretke plaan
Tartu - Laeva - Puurmani - Koogi - Tabivere - Tartu 110 km vältides Tallinn - Tartu maanteed. Kõige huvitavam kevadel suurvee ajal veeobjektide tõttu - Puurmani, Tõrve pais Pedja jõel, Laeva, Koogi pais Laeva jõel. Kärevere - Puurmani vahel kruusa-, metsateed, kõik ülejäänud teed asfalt.
Narva - Tartu 3 kuni 4 päevase rattamatka plaan
Narva - Narva-Jõesuu - Udria - Sillamäe - Viivikonna - Kurtna MKA, Kuremäe - Permisküla - Vasknarva - Alajõe - Kauksi, Rannapungerja - Lohusuu - Mustvee - (Kallaste) - Saarjärve - Maarja-Magdaleena - Elistvere - Lähte - Kõrveküla
Kokku 3 kuni 4 päeva 80 kuni 85 km päevas - 267 km kuni 291 km. Viimase ööbimise võib ära jätta kui neljanda päeva jupp sõita kolmanda päeva lõpus (viimne lõik Lähte - Tartu kergliiklustee on turvaline ka pimedas). Ööbimised RMK puhkekohtades. Kolmanda-neljanda päeva teekonnast on kolm erineva pikkusega versiooni.
Tartu - Narva transport:
rong Tartu - Tapa 7:35 - 8:44
rong Tapa - Narva 8:54 - 10:46
Klooga - Noarootsi - Haapsalu - Turba 3 kuni 4 päevase rattamatka plaan
3 päeva - 100 km päevas, 4 päeva - 80 km päevas. Teekond jaotatud 10 km pikkusteks lõikudeks. Värvikoodide järgi 80 km päevas. Hammock ööbimiskohad on märgitud nii 80 km kui ka 100 km päevas sõidu kohta.
varaseim rong Tallinn - Kloogaranna: 9:14 - 10:05 (Klooga jaama sõidab rong tihedamalt)
hiliseim rong Turba - Tallinn: 20:32 - 21:41


Põlva - Tartu rattamatka võimalike teede ülevaade
Kaart on pidevalt täiendamisel..võib-olla läheb üldse ümber tegemisele. Vasturääkivust tekitab see, et hea asfaltkattega teed on samas kõige tihedama liiklusega ja jalgrattaga sõiduks kõige vähem sobivad. Alternatiiv oleks ehk välja pakkuda hulk erineva pikkusega ja rattatüübile sobivaid teekondi.


Tartu ümbruse asfaldiringid - vältides suuremaid maanteid
Lähte vaatetorni ring 35 km
100% asfalt, 68% kergliiklustee, 38% ilus tee
Üks ohutumaid Tartu ümbruse rattaringe. Põhiline vaatamisväärsus on Lähte vaatetorn. Tee äärde jäävad Amme jõe äärsed Vasula ja Kärkna puhkekohad ning Kõrveküla, Lähte poed pudeli vee ostmiseks.
Harjumuse tõttu sõidan seda ringi alati suunaga Kõrveküla-Vasula-Lähte-Maramaa. Nii läbin ilusama poole teest värskena, tagant päiksega ja igavam maantee äärne kergtee jääb tagasisõiduks. Samuti võib siis Vasula imeilusal õunapuuallee lõigul rahulikult ilma pingutamata laskuda.
Teekonnal on enamuses lagedad lõigud seega tuleks arvestada, et võimalike lõunakaare tuulte korral jätkuks jõuvarusid ka tagasisõiduks.
elevation profile
Tabivere ring 60 km
100% asfalt, 50% kergliiklustee, 50% ilus tee
2017 sügisest valminud Lähte - Jääaja keskus kergliiklustee võimaldab ohutult pikendada Lähte ringi ümber Saadjärve. Pärast Lähtet jääb tee äärde arvukalt lisa vaatamisväärsusi, Saadjärve ujumisrandu ja Tabivere keskus koos rongijaamaga. Viimane on õlekõrs nende jaoks, kes jäid poolel teel vihma kätte, heitusid tagasiteel vastu puhuvast tugevast lõunatuulest või avastasid, et võtsid ette liiga pika teekonna.
Pärast seda kui kogu teest Tartust Jääaja keskuseni sai üks katkematu kergliiklustee, nägin 2018 suvel, kuidas saksa pensionäridest turistidele anti jalgrattad kätte, näidati suund ette ja öeldi sõitke :P
Ihaste-Luunja ring 30 km
100% asfalt, 69% kergliiklustee
Vaatamata rohketele kergliiklusteedele on sellel ringil palju täit tähelepanu nõudvaid ristmikke ja tee ületamisi nagu linnaliikluses ikka. Päris järjest hoogu üleval hoida ei saa - vähemalt nii kümmekond korda tuleb päris seisma jääda.
Harjumuse tõttu sõidan seda ringi alati suunaga Ringtee-Ihaste sild-Lohkva-Luunja-Ihaste-Anne kanal seega kõik kaardil olevad ohutuse markerid on vastavalt selles suunas liikumisele.
Üldiselt on see ring piisavalt varjuline, et tuulesuund ei mängi eriti rolli.
Lennujaama ring 30 km
100% asfalt, kolmandiku osas kregliiklustee
Suunaga Rahinge - Haage - Külitse - lennujaam - Ülenurme. Kiire ring see ei ole sest paljudes kohtades peab tihti minutiteks peatuma. Lennujaama tee lõik on alati kiire eriti tänu valdavalt läänekaarest puhuvatele tuultele.
Ihaste - Elva (Nõo) - Kambja ringid (lõuna-edela-lääne suunal Tartust) 45 - 82 km
100% asfalt
Ohukohad on kaardile kantud vastavalt vastupäeva liikumissuunale. Miks ma jätsin imeilusa Tamsa - Pangodi - Tatra lõigu välja? Võibolla see on tobe ebausk aga ma isiklikult ei sõida seal enam pärast seda kui 2015 seal üks tuntud inimene jalgrattal alla aeti.


tolmuvabad teed

2019 - Põlvamaa kõvakattega tolmuvabad teed
muutunud maakonna piirid, 3 uut teed, ametlikku infot pole veel avaldatud


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar